Deklaracja dostępności

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla miasta Opola zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej pinb.opole.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści


Niezgodność z załącznikiem

Niezgodność z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1440):

klawisz ESC (wyjdź/zamknij) nie może być użyty przy nawigacji klawiaturą

formularz ePUAP otwiera się w nowym oknie/zakładce przeglądarki, przy czym brak jest o tym wcześniejszej informacji


Treści nieobjęte przepisami

nie dotyczy


Nadmierne koszty

Wirtualny spacer nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej. Oceniliśmy to na podstawie analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną .


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Katarzyna Baranowicz-Kopij — email: sekretariat@pinb.opole.pl lub telefonicznie 774429101 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Katarzyna Baranowicz-Kopij
  • Adres: Budowlanych 4 , 45-005 Opole,
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla miasta Opola mieści się w 3 kondygnacyjnym budynku murowanym (na przeciw marketu budowlanego OBI), II piętro, sekretariat pok. 31. Budynek ma wejście od strony południowej na poziomie parteru bezpośrednio z parkingu, sytuowane w pobliżu miejsc parkingowych. Jest możliwość podjechania samochodem do budynku. Na parkingu znajdują się oznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Pomieszczenia Inspektoratu nie są przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnością ruchową (brak windy). Osoby te obsługiwane są na parterze w pomieszczeniach użyczanych czasowo przez Urząd Miasta Opola, po wcześniejszym umówieniu się bądź skorzystaniu z dzwonka przywoławczego umieszczonego w holu przy głównym wejściu do budynku (od strony południowej).
 

WEJŚCIE DO OBIEKTU

Wejście do budynku jest wystarczająco szerokie i nieutrudniające wjazdu osobie poruszającej się na wózku. Za drzwiami na parterze (główna część budynku) znajduje się korytarz prowadzący do części obsługi.

WNĘTRZE BUDYNKU

W budynku nie ma możliwości, dla osób poruszających się na wózku, przemieszczania się pomiędzy kondygnacjami. Dostęp jest tylko na parter, ale nie ma alternatywy dla schodów. Na zewnątrz jest umiejscowiona tablica informacyjna o urzędzie. W pobliżu wejścia o budynku nie ma dotykowego planu budynku.

PUNKT OBSŁUGI KLIENTA
Punkt (pomieszczenie) obsługi klienta znajduje się na parterze. Lada w pomieszczeniu przyjęć jest odpowiednio wysoka dla osób poruszających się na wózkach. W pomieszczeniu nie ma zamontowanej pętli indukcyjnej.

DOSTĘPNA TOALETA

W budynku znajduje się toaleta dla niepełnosprawnych dostępna na tym samym poziomie, na którym przyjmowane są osoby niepełnosprawne ruchowo. W toalecie nie ma instalacji alarmowej.

KOMUNIKACJA PIONOWA I POZIOMA

Korytarz w budynku na parterze jest wystarczająco szeroki. W budynku nie ma windy - brak możliwości dostania się na inne kondygnacje. W budynku nie ma dźwiękowej i świetlnej sygnalizacji alarmowej. W instrukcji przeciwpożarowej jest zapisana informacja: „ewakuację osób zaczyna się od tych, które znajdują się w bezpośrednim zagrożeniu, pomóc tym, którzy nie mogą poruszać się samodzielnie wskutek urazów lub innych przyczyn”. W budynku są urządzenia do ewakuacji osób z niepełnosprawnościami (krzesła lub maty ewakuacyjne). Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma dodatkowych udogodnień dla osób niewidomych i niedowidzących, takich jak pętle indukcyjne, opisy w języku Braille'a czy znaczniki Totupoint, oznaczenia kontrastowe lub w druku powiększonym. Budynek nie posiada windy, pochylni, ani platform przyschodowych umożliwiających poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich.


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub któregoś z ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w celu przesyłania newslettera. Dane moje podałem dobrowolnie, mam możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest Gmina Dobrzeń Wielki, ul. Namysłowska 44 46-081 Dobrzeń Wielki